تغذیه و بهداشت خانواده

 طبق آمار موجود حدود ۴۰ درصد از مردان مسن تر از ۵۰ سال به سرطان پروستات دچار هستند ولی نمی دانند و ممکن است درصدی از آنها تا آخر عمر این تومور نهفته را در پروستات خود داشته باشند و بدون هیچ عارضه و خطری زندگی کنند. به عبارت دیگر همه غدد سرطان پروستات به سرعت رشد نمی کنند و شخص دانسته یا ندانسته می تواند با آنها زندگی کند.

زنجبیل را به صورت های مختلف می توان مصرف کرد، از پودر آن گرفته تا تازه ی آن در چای و غذا

ژورنال علمی تغذیه کشور انگلستان نتایج بررسی بزرگی را بر روی عده زیادی از مردان منتشر کرده که نکات جالبی در آن دیده می شود و آن این که عصاره زنجبیل سبب مرگ و نابودی سلول های سرطان پروستات شده و هیچ صدمه ای به سلول های سالم بدن وارد نمی کند. در این بررسی به افراد تحت مطالعه روزی یکصد میلی گرم عصاره زنجبیل به ازاء هر یک کیلو وزن بدن تجویز نموده و این عمل برای هشت هفته تکرار شده است. رویهم رفته محققان این بررسی توصیه می کنند که خوردن حتی ۱۰۰ میلی گرم زنجبیل تازه در روز خود قادر است به شدت ورم پروستات را کاهش داده و میزان PSA خون را تقلیل دهد و اثری مطلوب جهت درمان بیماری داشته باشد.

در این جا به یک نکته مهم اشاره می گردد که مطالعات علمی ثابت نموده اند مردانی که مقدار زیادی مولتی ویتامین مصنوعی می خورند و متاسفانه به علت شایعه غلط به مصرف روی (zinc)گرایش دارند خیلی بیشتر از دیگران در معرض بروز سرطان پروستات هستند. عده ای که هیچ تخصصی از نظر تغذیه و سرطان ندارند به بیمارانی که سرطان پروستات دارند مقدار زیادی ویتامین و املاح تجویز می کنند که نه تنها کمکی نخواهد کرد (البته نفع بزرگی است برای ویتامین فروش ها) بلکه دردسرهای غیرقابل جبرانی را به وجود می آورد. در عوض مطالعات علمی ثابت کرده اند که روغن ماهی، منیزیوم، زردچوبه، براکلی، لیکوپن (محصولات گوجه فرنگی و گوجه فرنگی پخته) در پیشگیری و درمان سرطان پروستات و سرطان ها و عوارض دیگر بسیار مفید می باشند. در موقع ابتلا به بیماری های مزمن به هیچ عنوان نباید به افراد غیر متخصص مراجعه نمود. باید به طبیب متخصص و انسانی با انصاف مراجعه کرد که معالجه ی بیمار را به خاطر پول و درآمد انجام نمی دهد، بلکه با دل و جان در مداوای او اقدام می کند.

 سیب از سفت و شکننده شدن عروق قلب جلوگیری می کند

 در حال حاضر مرگ و میر به علت بیماری های قلبی در صدر جدول بیماری ها قرار دارد. غذاهای مختلفی شناسایی شده اند که می توانند از بروز و پیشرفت بیماری قلب جلوگیری نمایند که اکثراً حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فنول ها و املاح و ویتامین های ضروری هستند. مصرف سبزی و میوه، دانه های روغنی و داشتن روش های زندگی مفید مانند ورزش مرتب و مناسب، وزن ایده آل، دوری از مصرف مشروبات الکلی و سیگار و محیط زیست آلوده در سلامتی قلب و عروق نقش دارند.

مطالعات علمی نشان می دهند که پلی فنول های موجود در سیب سلامتی این عضو مهم بدن را بیمه می کنند و با پائین آوردن کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب نوعی موازنه در سلول ها و بدن انسان به وجود می آورند که در نهایت سلامتی و بهزیستی را تدارک می بینند.

 در یک بررسی علمی بر روی عده زیادی مسن تر از۶۰ سال معلوم شده که مصرف روزی ۹۰ میلی گرم از پلی فنول های سیب به مدت ۴ هفته که برابر است با حدود یک عدد سیب متوسط در روز امکان بروز بیماری های قلب و عروق را تا ۵۰ درصد کاهش داده و میزان کلسترول بد بدن را تا ۴۰ درصد تقلیل می دهد.

آب بطری های پلاستیکی سالم تر از آب لوله کشی نیست

در سال های اخیر صدها مقاله علمی و گزارشات مستند منتشر گردیده اند مبنی بر این که نوشیدن آب بطری های پلاستیکی جز ضرر و زیان هیچ منفعتی ندارند. ظروف پلاستیکی اصولاً حاوی مقدار زیادی از مواد سرطانزا و بیماری زا هستند و وزارت بهداری کانادا پس از آزمایش ادرار صدها نفر در سنین مختلف دریافته که ماده شیمیائی BPA در بیشتر از ۹۰ درصد آنها وجود دارد و این مقدار مخصوصاً در جوانان بالاتر از دیگران است، زیرا آنها از غذاهای کنسرو شده که داخل قوطی ها از ماده BPA  پوشانیده شده و آب بطری های پلاستیکی که چند نوع از این دسته مواد شیمیائی را در خود دارند، مصرف می کنند.

در مورد اینکه چرا نباید آب بطری های پلاستیکی را مصرف کرد باید گفت که:

۱- اکثر کمپانی های تهیه کننده ی بطری های آب از آب لوله کشی شهرها استفاده می کنند. در این صورت دلیلی ندارد که شخص چند دلار در روز برای مصرف آب لوله کشی به کمپانی آب بطری های پلاستیکی بپردازد.

۲- تاریخ مصرف این دسته از آبها طولانی است. اگر خوب دقت کنید حداقل ۳ سال این آبها می توانند در بازار بمانند. حال چقدر مواد شیمیائی باید به این آب ها اضافه نمایند که در گرما و سرما و در برابر نور فاسد نشوند.

۳- فقط در آمریکا هر روز بیشتر از ۵/۲ بیلیون بطری خالی آب به دور ریخته می شوند که رقمی است سرسام آور و برای محیط زیست بسیار زیان آور است. در ضمن مواد شیمیائی موجود در این پلاستیک ها ده ها سال فعال باقی می مانند و در محیط زیست زنجیروار وارد زندگی انسان می شوند.

۴-گزارشات مختلف نشان می دهند که درصد بالایی از آب بطری های پلاستیکی به خاطر عدم توجه به بهداشت و به علت بی توجهی دست اندرکاران بهداشت محیط آلوده هستند و خطراتی را به وجود می آورند.

۵- نگهداری آب در بطری های پلاستیکی و در حرارت بالا سبب رسوخ مواد شیمیائی موجود در جنس پلاستیک به داخل آب می شود و سبب مسمومیت تدریجی بدن می گردد.

 

بهتر است باور کنید

آمار جدید نشان می دهد که یک نفر از هر ۱۰ نفر جوان آمریکایی به نوعی بیماری کبدی که از سموم غذاها تولید شده رنج می برند. این عارضه در چند دهه گذشته فقط در افراد بالغ و میان سال دیده می شد و در کودکان به ندرت گزارش می گردید. نوجوانان به مصرف هر نوع نوشیدنی و غذاهای از پیش تهیه شده تن در می دهند و به سرعت به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) که بیماری مرگباری است دچار می شوند. این افراد به التهاب مزمن کبد دچار گردیده و قادر نیستند غذا و دارو و سموم موجود در محیط زیست وارده به بدن را به سوخت و ساز برسانند و متاسفانه به مرگ و میر زودرس دچار می گردند.

آمار سخن می گوید

ـ خودکشی در کشور آمریکا هشتمین رقم مرگ و میر را در بین بیماری ها و تصادفات به خود اختصاص می دهد.

ـ در هر یکصد دقیقه یک نفر در آمریکا دست به خودکشی می زند.

ـ میزان خودکشی در مردان آمریکایی چهار برابر زنان این کشور است.

ـ علت اصلی خودکشی در آمریکا عارضه افسردگی است. حدود ۱۰ درصد از کل جمعیت مسن تر از ۱۸ سال در آمریکا به عارضه افسردگی دچارند.

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net

www.cancerriskinfo.com